Weboldalunk süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására, látogatási szokásaik követésére nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába.

06. Miért kell évente illetve minden megtett 15.000 km után kicserélni a beltéri szűrőt?


2016.09.05.
06. Miért kell évente illetve minden megtett 15.000 km után kicserélni a beltéri szűrőt?
A növekvő üzemidővel csökken a beltéri szűrő levegő áteresztése, a rendszeres cseréje szükséges, melyet a gyártó is előír.
Egy eltömődött beltéri szűrő tönkre teheti a ventilátormotort. Gyakran egy elszennyeződött szűrő az ablakok bepárásodásának az oka. A kellemetlen szagok is a beltéri szűrőből származhatnak.


A beltéri szűrők általában mikroszálakból álló nem szövött anyag, mely kiszűri a port, a szennyeződést és a polleneket. Egy aktív szén beltéri szűrő a még gáznemű káros anyagokat (szénhidrogén-vegyületek, ózon) köti meg. Ha belegondol, hogy óránként 300 köbméter külső levegő áramlik át a szűrőn, akkor el lehet képzelni, hogy kb. egy év, illetve 15.000 km megtétele után eléri „telítettségi állapotot” és a szűrőt ki kell cserélni. Ha ez nem történik meg, akkor csökken a levegőáteresztő képesség. A beltéri ventilátor motorja ezáltal nagyobb terhelésnek van kitéve, és a szélsőséges helyzetben túlmelegedés miatt mehet tönkre.

További következményként egy elszennyeződött szűrő a túl nedves beltéri levegő miatt az ablakok bepárásodását idézi elő. A szűrő által visszatartott szennyező részecskék idővel reakcióba lépnek a levegő nedvességtartalmával. Mely a szűrő élettartamának lejártával szintén szagképződéshez vezethet.

Vonóhorog